دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1402/08/30 - 02:51
  • تعداد بازدید : 105
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کارگاه های علمی

کارگاه «درمان های پیشرفته سرطان: از منظر بیوتکنولوژی» برگزار می شود

کارگاه با عنوان «درمان های پیشرفته سرطان: از منظر بیوتکنولوژی»، 5 آذرماه 1402 توسط دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی برگزار می شود که شرکت در این کارگاه برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

دکتر محمد احمدیوسفی، دکتری تخصصی زیست فناوری پزشکی و مدرس این گارگاه، در زمینه دلایل و ضرورت‌های برگزاری این کارگاه گفت: « سرطان دومین عامل مرگ و میر در ایران و جهان است. با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش جمعیت سالمند در سال‌های آینده اهمیت این بیماری در سال‌های پیش رو برای کشور دوچندان می‌شود» .

ایشان با یادآوری اینکه درمانهای رایج سرطان شامل جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی با چالش‌هایی برای درمان سرطان به خصوص در مراحل پیشرفته بیماری مواجه هستند، اظهار داشت: « سرمایه گذاری‌های عظیمی در دنیا روی شیوه‌های درمانی جدید و پیشرفته مثل ایمنی درمانی و ژن درمانی صورت گرفته است که اکنون شاهد تاثیرات عملی آن روی درمان سرطان در دنیا هستیم» .

وی آشنایی دانشجویان و متخصصان رشته‌های مرتبط با پزشکی با آخرین یافته‌های روز دنیا در زمینه درمان‌های پیشرفته سرطان و ترسیم چشم انداز روشن آینده آن در درمان سرطان در کشور را مهم‌ترین انگیزه دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی از برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

این کارگاه با حضور سرپرست دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌گردد. برای شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه صادر می‌شود.

 

محورهای کارگاه:

 

  1. Tumor microenvironment
  2. Tumor molecular profiling
  3. Targeted therapies
  4. Immune checkpoint blockade
  5. Immune cell engagers
  6. Cellular immunotherapy
  7. CAR-T cell therapy
  8. Neoadjuvant immunotherapy
  9. Oncolytic viral therapy
  10. Personalized cancer vaccines
  11. Liquid biopsies
  12. Advanced diagnostic technologies

 

 

زمان برگزاری کارگاه: روز یک شنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹/۵ صبح

 

مکان برگزاری کارگاه: دانشگاه علوم پزشکی همدان، سالن جلسات کتابخانه مرکزی

 

لینک ثبت نام:   https://survey.porsline.ir/s/gGpQNMav

 

مدرس: دکتر محمد احمدیوسفی، دکتری تخصصی زیست فناوری پزشکی

 

 

 

دکتر محمد احمدیوسفی در سال ۱۴۰۱ دکتری خود را در رشته زیست فناوری پزشکی در زمینه مهندسی، بیان و مشخصه یابی یک نانوقفس پروتئینی نوترکیب برای درمان سرطان دریافت کرد. او روی چندین پروژه علمی در زمینه مهندسی پروتئین کار کرده است. کلون سازی و بیان بیش از ۲۰ پروتئین نوترکیب در طول دوره دکتری نشان از تجربه کاری ایشان در حوزه بیوتکنولوژی دارد. دکتر محمد احمدیوسفی در دوره دکتری خود چندین پروژه علمی را برای مهندسی نانوقفس‌های پروتئینی نوترکیب برای هدف قرار دادن گیرنده‌های HER2 و EGFR و درمان هدفمند سرطان مدیریت کرده است.

 

 

 

پوستر کارگاه:

 

  • گروه خبری : اخبار پژوهش و فناوری
  • کد خبر : 133014
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام